27 Nisan 2012 Cuma

TAM BUĞDAY EKMEĞİ...KETEN TOHUMLU



En sağlıklısı ,en lezzetlisi evde yapılan ekmek...İçine sine sine  yemesi ayrı bir güzel...Ben akşamdan yapıyorum...Sabah kahvaltıya hazııır bir şekilde yenmek üzere bekliyor...Öyle ekmek yapma makinam filan yok...Eski usul...Fazla vaktimi de almıyor..10 dakikada mayalanmaya hazır hale geliyor..Sonrası  kabarıp mayalanmasını beklemek...
1 bardak ılık süt
2 bardak ılık su
1 paket kuru maya
yarım paket keten tohumlu un
aldığı kadar tam buğday unu
biraz tuz ,biraz şeker
 Öncelikle sıvı malzemeleri kabıma koyuyorum....sonra unu ve mayayı ilave edip iyice yoğuruyorum ve mayalanmaya bırakıyorum.Bu malzemelerle 2 tane uzun ekmek elde ediyorum...





2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

evde yapışan gibisi varmı canım.harika olmuş ekmeğin.ellerine sağlık.sevgiler.

Naliya dedi ki...

o ekmeği kuzinede pişireceksin yanında da tereyağıla çay oy oy oy :) eline sağlık sevgili harika mutfak iştahim kabardı ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.