23 Aralık 2012 Pazar

AŞURE


Aşure vazgeçilmez  ve geleneksel tatlarımızdan.Daha önceleri yapamıyordum  ,  annem yapıyordu.. Fakat annemin parmaklarından ameliyat  geçirmesiyle böyle şeylerle uğraşamaz hale geldi. Dolayısıyla ben yapmaya başladım. Artık öğrendim . lezzetli de yapıyorum. Hadi buyrun  aşure yemeye...
yarım kg buğday
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
1 su bardağı haşlanmış kuru üzüm
1 su bardağı haşlanmış börülce
1 su bardağı haşlanmış bakla 
yarım su bardağı suda bekletilmiş kuş üzümü
1 su bardağı haşlanmış kayısı
750 gr şeker 

süslemek için
nar ,susam ,ceviz ,tarçın ,kayısı
Buğdayı güzelce yıkayıp  (Bu işlemi sarı suyu beyaz olana kadar yapıyorum.) akşamdan haşladım .Sabah kabarıp şişen buğdayın üzerine tekrar sıcak su döküp kaynayana kadar ezerek karıştırdım. Diğer malzemeleri buğdayla buluşturup şekeri ilave ettim ve kaynamaya bıraktım .Bu aşamada karıştırmayı unutmuyorum  ki dibi tutmasın...20 -25 dakika bu şekilde pişmeye bıraktım...Sonrası mı ? kaselere paylaştırıp bi güzel süslendi ve komşulara dağıtıldı....


2 yorum:

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor,Allah kabul etsin.

Betül İnce dedi ki...

Mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum.

Sevilerimle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.